2020. március 9., hétfő

Viszlát WAP!

Azt hiszem, hogy ez egy korszak vége az internet világában.
Más szolgáltatóknál nem tudom, hogy elérhető-e még új előfizetőknek, de a Vodafone Magyarország négy nappal ezelőtt szüntette meg a WAP szolgáltatást új előfizetések esetén:
"2020. március 4. után kötött Előfizetői Szerződések esetén a WAP szolgáltatás nem elérhető."
Körülbelül 8 évvel ezelőtt használtam utoljára WAP-ot, de az sem biztos. Lehet, hogy még régebben. A 2000-es évek elején-közepén viszont viszonylag gyakran használtam/használtuk. Gyermekkoromban az internetezés egyik meghatározó része volt. Használtuk például hírek és cikkek olvasására, chatelésre, telefonos háttérképek, csengőhangok letöltésére, stb. Az általam akkoriban használt telefonok márkájára már nem igazán emlékszem. Azt hiszem, hogy az elsők között valami Sony Ericsson vagy Panasonic volt, zölden világító háttérrel. Ezek egy része még nem volt saját. Ismerősöké voltak. Volt még Sony Ericsson T230, K300i és V640i is. Ezek már mind színes kijelzősök és sajátok voltak, de már nem emlékszem, hogy melyiket mennyire használtam/használtuk WAP-ra. Emlékeim szerint a Sony Ericsson T230 volt az első saját telefonom. Külön (a telefon aljára csatlakoztatható) kamerát is vettünk hozzá. Azt például most tudtam meg, hogy 2006-ban és 2007-ben ingyen ki lehetett próbálni a WAP-ot például a Pannon-nál. Akkoriban (elvileg 2006 november 14-től) 1 MB ingyenes WAP-forgalmat adott ajándékba a szolgáltató 2007 december 31-ig a vásárlás napjától számított 30 napig. Persze rendszeres használat mellett az 1 MB (1024 kB) még a WAP-on is kevés volt. Még tisztán szöveges tartalommal is viszonylag hamar elfogyasztható. De kipróbálásra azért jó lehetett. Érdekes, hogy nem tudtam róla, pedig akkoriban Pannon-os voltam. Most kíváncsiságból beírtam egy szöveges fájlba a blogbejegyzés eddigi tartalmát (a címmel együtt, de a jelenlegi és a következő mondat nélkül), és az jött ki, hogy a fájl 2.1 kB. És ez csak egy rövid blogbejegyzés.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése